söndag 30 januari 2011

Day 22 – Something that upsets you

Hoppade över dag 21. Jag tyckte inte om den frågan.

Något som får mig att bli upprörd är hur lite vi egentligen kan påverka vår egen framtid. Jag anser att allt som händer sker slumpvis, och ibland har man lite mer otur än alla andra. Jag tänker på sjukdomar och människor med smärta. Det finns gamla människor, vars släktingar sedan länge varit döda, de här människorna tycker jag synd om. De kan vara så ensamma och inte ha några vänner kvar i livet, och deras största önskan är att få slumra in stillsamt så att ensamheten tar slut. Och det finns andra människor, som är relativt unga som har familj, släkt och vänner, de har hela livet framför sig som skulle göra vad som helst för att få vara kvar, men nej, de kan ha sjukdomar som gör att man endast har några år kvar att leva. Det gör mig upprörd att tänka på hur jävla orättvist livet är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar