söndag 25 mars 2012

Vädret och annat söndagsflumm...

Någon annan än jag som får ångest av att vara inomhus när det är bra väder där ute?
Just nu skiner solen och jag får dåligt samvete av att inte vara ute och njuta av det underbara. Sedan mamma dog, har jag alltid haft känslan av att Nujävlar måste jag ta vara på dagen, hinna vistas ute, hinna vara med om fina saker, och ibland bara stanna upp och njuta av den underbara naturen! Mammas död fick mig att inse hur snabbt allt kan tas bort, hur små vi egentligen är. Och hur naiva vi människor är. - Nej varför sko ja måst gå ut å gå i det här bra vädret nu, de har ju lovat bra väder hela veckan! Plötsligt kan man vara borta..
Klart att man inte kan tänka så där hela tiden, sku ju få magsår av att hinna med allt.
Men, jag har börjat stanna upp. Varje dag försöker jag stanna upp, njuta av tystnaden. Höra vilka ljud som hörs, ta djupa andetag och bara vara! Otroligt härlig känsla måst jag bara säga!
Nu ska jag ut och gå och njuta av våren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar