torsdag 29 mars 2012

21.

- Var hedee pop på tenn tid då du var ung? frågade syrran när jag satt och spelade ett spel som jag fick med jultidningsförlaget för ca 7 år sen. Även när bästa kompisens pojkvän fyllde 21 här några dagar efter min 21-årsdag, sa hon åt honom: -Grattis, halvvägs till 42 notå, hehe. Hans ansiktsuttryck blev direkt mulet och han utbrast: - Härregud, halvvägs till 42, he kan it vara sant.. Hörde upprepade gånger samma dag av honom när han tyst mumlade: halvvägs ti 42, halvvägs ti 42..
Hon får åtminstone mig att känna mig uråldrig, i stil med dinosaurierna, typ. Thanks, ålderskrämpor i all ära, men ibland blir det för mycket. Är endå bara 21 år, borde inte vara så gammal då.. höhö... En annan sak som däremot får mig att vilja bli liten igen är när man märker att många i ens egen ålder börjat skaffa barn, gubb, volvo, hund, katt och mognare stil. I AM SO NOT THERE YET. Jag e liiiten liiiten.. ca 4 år. Nu ska Lolla böjja gå soova, tjött tjött.

3 kommentarer:

  1. Halvvägs ti 42.. Förbannat x[

    SvaraRadera
  2. Herregud, vi som just va så små. Sto å tjyvröjkt här å var, gapa fågeldansin på jeppistorgi. Tyckt vi hadd bekymbre om vi it fick ut na smakas =D

    Nä, halvt ti 40. Men under demde 20-åren ska vi nog vara raju ännu, när? :D

    SvaraRadera
  3. jånää ja veit int när man blev såhär gammal och tråkig och fick ansvar osv.. sander vi sko måst ut å fest ;)

    SvaraRadera