onsdag 2 december 2009

Städning, pepparkakor och funderingar

Skulle stiga upp 9 och städa..... steg upp 11, åt och for till skolan... Städade istället lite när jag kom hem från skolan, så städningen lämnade alltså lite på halvt ;) så nu vet jag vad ja har att göra imårgon... Min syster och jag gjorde fina papparkakor idag. Jag blir glad av att min syster uppskattar att göra saker tillsammans med mej. Hon lyser upp och det känns bra för mej att se att hon mår bra. Det är inte alltid så lätt att veta hur hon mår, sånt är hon tyst om, precis som vår mamma var.

Idag har jag funderat mycket över kärnfamiljsidealet. När jag var liten så såg jag det som ett måste att i varje familj skulle det finnas en mamma och en pappa, jag trodde inte att något annat existerade. När jag var 7 år fick jag en syster som jag numera har en mer "mammaliknande" roll åt, och vår familj har inte längre kärnfamiljsidealet. Det är snart 1 år och 2 månader sen mamma dog, och nu börjar jag på riktigt inse att det fungerar såhär också, fast det fortfarande gör ont att tänka på att mamma är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar